[O2FL] Błąd ciśnienia doładownia 1,9 TDI BXE - Regenracja Tu
Jestem nowym forumowiczem i "szczęśliwym" posiadaczem 1Z BXE.
Po wymianie filtra powietrza podczas jazdy odczułem spadek mocy powyżej 3 biegu i obroty powyżej 2500. Później zapaliła się już kontrolka silnika. Komputer pokazał błąd: nieprawidłowe ciśnienie doładowania. Faktycznie podczas jazd z podłączonym kompem diagnoza pokazała ciśnienie doładowania ok. 2500 barów w momencie gdy powinno być ok. 2000. Wyrok zapadł dla mnie dość smutny: najprawdopodobniej zapieczone łopatki turbiny.
Wygląda więc na to, że czeka mnie regeneracja Turbo.
Pisze więc z pytaniem, czy to może faktycznie być to co myślę i w takim razie gdzie w trójmieście mogę fachowo naprawić swoje nowo zakupione auto?
Właśnie chętnie poddam się najmniej inwazyjnej naprawy, ale potrzebuję dobry zakład, który to wykona - od demontażu turbiny, przez ocenę, naprawę/czyszczenie itp. i ponowny montaż. Auto teraz ewidentnie osłabło pierwsze 3 biegi jeszcze jedzie, ale wyraźnie czuję spadek mocy.
Zostawiłem w piątek auto w Tune Up i po południu odebrałem sprawne. Teraz już wiem gdzie będę serwisował moją Octavię. Dawno nie spotkałem tak pomocnych ludzi jak w Tune Up.
Dokładnie! Jeżeli czyszczenie pomaga na chwilę, to należy naprawić turbinę. Nawet niewielkie wycieki oleju od strony wydechowej powodują zapiekanie się łopatek - najczęściej spowodowane wzdłużnym luzem wirnika. Samo czyszczenie niewiele pomaga - najczęściej jest dobrze 1-2 miesiące
Trochę ciekawych zdjęć znajdziecie na mojej stronie na fb: KLIK!
Komentarz